سیاسی

آیا هنوز به این سیستم جهانی باور داری؟

سیستم جهانی

ترجمه: عمر قادری

1. در شرایطی که کودکان غزة تکه تکه زیر آوار بیرون کشیده می‌شوند به خدا پناهت می‌دهم که هنوز به سخنان سیاستمداران در مورد حقوق کودکان باور داشته باشید!

به خدا پناهت می‌دهم که فریب این اشک دروغین بخورید که پس از بلعیدن شکار از چشم تمساح جاری می‌شود!

آنان برای کودکان ما جز گمراه کردن، عادی سازی و آزادی جنسیتی برنامه‌ای ندارند. در غیر این‌صورت کودکان ما برایشان بی‌اهمیت و مرگ یک کودک و هزار کودک یکی است!

2. در شرایطی که اعضای بدن زنان غزه به این سو آن سو پرت می‌شوند و کسی به حقوق آنان اهتمام نمی‌ورزد، به خدا پناهت می‌دهم که هنوز به سخنانشان در مورد حقوق زنان باور داشته باشید!

زن در فرهنگ آنان جز برای لخت شدن، دوست گزینی و اختلاط اهمیتی ندارد.

زنی که این‌گونه نباشد تروریست پرور است!

چنانچه زنی حجابش را بردارد و به آنان بپیوندد، او را در آغوش می‌گيرند، گویا درمان سرطان را کشف کرده یا به گرسنگی در جهان پایان داده و یا در جهان صلح برقرار کرده است!

اما چنانچه زنان ما بمباران شوند یا بمیرند لب نخواهند گشود و اشک نخواهند ریخت. دوست من آنان در فکر آزادی زنان نیستند، بلکه در فکر شکارشان هستند!

3. به خدا پناهت می‌دهم که هنوز به شورای امنیتی امیدوار باشید که آتش‌بس را وتو می‌کند. جهانی که در یک ثانیه روسیه را محکوم می‌کند، اما هشت ماه نماز استخاره می‌خواند تا اگر جنایات جنگی رژیم اشغالگر را محکوم کرد، پس از خشوع درازمدت دریابد که اسرائیل از حق دفاع از خود برخوردار است!

4. به خدا پناهت می‌دهم که هنوز به سازمان ملل و پیمان‌های بین المللی باور داشته باشید. این پیمان‌ها جوهری بر اوراق بیش نیستند و به منزله بت‌هایی هستند که اعراب در دوران جاهلیت از خرما می‌ساختند و گاهی می‌پرستیدند و گاهی می‌خوردند.

آنان قوانین مربوط به خود را می‌پرستند و در مقابل قوانین مربوط به ما برآشفته می‌شوند تا ثابت کنند که انسانها مساوی نیستند و آنان آقا هستند و ما زیردست‌!

5. به خدا پناهت می‌دهم که هنوز به دادگاه بین‌المللی باور داشته باشید. چکش قضایی آنان فقط به صورت ما نواخته می‌شود، اقتدار قانون جنایات آنان را نمی‌خواند و حتی جایزه نوبل صلح به رهبرانشان تعلق می‌گیرد. هنوز که خون ما از چنگالشان می‌چکد و گوشت ما در لابلای دندانشان گیر کرده است بر پشت تریبون‌ها می‌روند و در سایه دوگانگی عدالت زندگی را برای خود و مرگ را برای ما می‌پسندند.

6. به خدا پناهت می‌دهم که هنوز به آزادی بیان باور داشته باشید. آنان که همچون سگ هار یکدیگر را می‌خراشند، دیدید که چگونه در دانشگاه‌های آمریکایی که مهد دموکراسی محسوب می‌شوند اعتراضات را سرکوب کردند و چون خواسته‌هایشان را نمی‌پسندند به تهمت دشمنی با تبار سامی آنان را محاکمه می‌کنند و سایت و نشریات غیره خودی را محدود کردند؟ همانا آزادی نزد آنان بتی بیش نیست.

7. به خدا پناهت می‌دهم که هنوز باور داشته باشید در این جهان چیزی بیهوده روی دهد!

آیا پس از جنگ غزه چیزی در مورد كرونای جهش یافته و تحولات و دگرگونی آن شنیده‌اید؟!

چیزی در مورد همجنس بازی و ترویج همجنس گرایی شنیده‌اید؟!

چیزی در مورد نگرانی سیاستمداران پیرامون کاهش سقف آزادی‌ها در جایی از این جهان شنیده‌اید؟!

چیزی در مورد تعدیل برنامه‌های آموزشی شنیده‌اید؟!

چیزی در مورد گفت‌وگوی اديان، هم‌زیستی سیّال و آن حکمت سرد شنیده‌اید؟!

خواهید دانست که تمام این‌ها پشت جنگ غزه پنهان شده‌اند و به محض تمام شدن جنگ غزه کرونای مرگبار جهش یافته، کمپین‌های انحرافی، تبلیغات همجنسگرایی و تمام آن سمفونیهای شکسته خورده ظاهر خواهند گشت!

به خدا پناهت می‌دهم که هنوز هم به سیستم‌های این جهان باور داشته باشید!

أدهم شرقاوی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا